• Problemer med affald - fx manglende afhentning
Albertslunds kommunes affaldsordning/Mit affald/selvbetjening, eller
Vestforbrændingens kundeservice, 70 25 70 60, [email protected]
• Manglende vand, problemer med spildevands/regnvands afledning
HOFOR - Vagtstationen
Tlf.: 3888 2424 (Telefonen er døgnbemandet)
•Er der problemer med vandforsyning-, spildevands- eller regnvandsafledning ved dit hus, eller på vores fællesarealer skal du først kontakte HOFOR, som så vil finde ud af om det er deres opgave eller du i stedet skal tilkalde en lokal VVS-mester.
•Eneste undtagelse er stoppede regnvands ristebrønde på fællesarealerne. Der skal du kontakte bestyrelsen.
Rottebekæmpelse
Hvis du ser en rotte eller tegn på rotter, skal det hurtigst muligt anmeldes til kommunen.
Se nærmere på dette link - Rottebekæmpelse Albertslund . Her kan anmeldes online.
• Manglende strøm
Ved fejl på elforsyningen, Kontakt Radius, som er vores elnetselskab. Du kan tilmelde dig SMS-service om forsyningssituationen på nettet.
https://radiuselnet.dk/elnetkunder
De overvåger elnettet 24 timer i døgnet 365 dage om året, du kan derfor løbende følge elnettets status på deres hjemmeside
Radius - Mandag-fredag: kl. 7-15 - Telefon: 70 20 48 00
• Fejl på gade- eller stibelysning
Fejlmeld via appen "Giv et praj", Albertslund kommune
• Manglende varmt vand og fjernvarme
Hvis vandet ikke bliver varmt eller radiatorerne er kolde, skyldes det manglende fjernvarme leverance - Kontakt til
Albertslund Kommune, servicetelefon på 43 68 67 67.
Mandag-torsdag 09.00-15.00, fredag 09.00-14.00
I akutte situationer uden for telefontid kan driftsvagten træffes på 4011 8691
Du kan tilmelde dig en gratis SMS-service, som giver besked om evt. driftsforstyrrelser:
https://forsyning.albertslund.dk/driftsstatus/sms-service
Den døgnbemandede vagtstue, hvorfra der ved problemer også kan rekvireres hjælp i tilfælde af:
•Brud på fjernvarmeledninger
•Forurening af drikkevand
•Manglende afmærkning på offentlige stier og veje
•Pludselig opståede skader på offentlige stier og veje
•Svigtende lysregulering
• Manglende internet eller tv-signal
RVP er medlem af Antenneforeningen af 1986, AF86
Dansk Kabel-tv leverer det tekniske bag AF86’s ydelser.
TV-kanalerne leveres til AF86 af YouSee
Både internet og TV-signaler indføres til hver bolig gennem Calisto boksen, som sidder på væggen ud til indgangssiden: Boksen er grundejerforeningens ejendom og må ikke fjernes
Du kan få hjælp til tekniske problemer fra DKTV.
DKTV’s kundeservice har telefon 6912 1212
Mandag – torsdag fra 08 -20 Fredag fra 09 – 20 Lørdag – søndag fra 10 - 16
Driftsstatus via www.drift.dktv.dk
Du kan henvende dig om:
Fejl på din Internet- TV-forbindelse
Hvis du tror, at det bare er strømforsyningen til Internetboksen, der er ikke lys i Calisto boksens dioder, kan du henvende dig til Svend Tanke Nielsen på 24940449. Han har et antal strømforsyninger liggende, som du frit kan hente, og som er en del af vor egen- forsikringsordning.
YouSees kundeservice har telefon 7070 4040 eller du kan bruge YouSees hjemmeside. Yousee.dk
Mandag – fredag fra 08 -18 - Lørdag, søndag og helligdage fra 10 - 16
Du kan henvende dig om:
• Fejl på TV-boks eller TV-kort
• Ikke kan logge på YouSee.dk
• Problemer med Bland Selv TV
• Andre generelle spørgsmål vedrørende TV
• ALARM ring 1-1-2
Akut behov for hjælp, ambulance, brand, politi eller anden ulykke
o Vær parat til at give besked om
Hvor ulykken er sket
Hvad der er sket
Hvor mange der er kommet til skade
Hvorfra der ringes
• HJERTE-LUNGE-REDNING – ved hjertestop Altid 1-1-2 først
I Røde Vejrmølle Parken er opsat to hjertestartere udendørs, som kan redde
liv døgnet rundt, hvis uheldet er ude.
o Den ene hænger til højre for indgangsdøren ved Fælleshuset Væremøllen.
o Den anden hænger en på endevæggen ved Præstehusene nr. 77.
Se manual til hjerte-lungeredning vedhæftet nederst med filnavn:
Hjertelungeredningsmanual.pdf
• POLITI ring 1-1-4
Vores lokale politi, Københavns Vestegns Politi Birkelundsvej 2, har døgnvagt på telefon 43 86 14 48